wyszukiwanie zaawansowane
Strona główna » Reklamacje i zwroty

Reklamacje i zwroty

PRAWO ODSTÄ„PIENIA OD UMOWY
  1. Z zastrzeżeniem pkt 10 niniejszego paragrafu, Klient bÄ™dÄ…cy jednoczeÅ›nie Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu, który zawarÅ‚ umowÄ™ na odlegÅ‚ość, może od niej odstÄ…pić bez podania przyczyn, skÅ‚adajÄ…c stosowne oÅ›wiadczenie w terminie 14 dni. Do zachowania tego terminu wystarczy wysÅ‚anie udostÄ™pnionego przez Sklep oÅ›wiadczenia o odstÄ…pieniu od umowy.
  2. W razie odstÄ…pienia od umowy, Umowa Sprzedaży jest uważana za niezawartÄ…, a Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu majÄ… obowiÄ…zek zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez SprzedawcÄ™ do odbioru niezwÅ‚ocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstÄ…piÅ‚ od umowy, chyba że Sprzedawca zaproponowaÅ‚, że sam odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesÅ‚anie Produktu przed jego upÅ‚ywem.
  3. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży należy dokonać zwrotu Produktu na adres: ul. Ślęzan 33/l, 41-608 Świętochłowice
  4. Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu, ponoszÄ… odpowiedzialność za zmniejszenie wartoÅ›ci Produktu bÄ™dÄ…ce wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczajÄ…cy poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu, chyba że Sprzedawca nie poinformowaÅ‚ Konsumenta lub podmiotu, o którym mowa w § 10 o sposobie i terminie wykonania prawa odstÄ…pienia od umowy i wzorze formularza odstÄ…pienia od umowy. W celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktów Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu, powinni obchodzić siÄ™ z Produktami i sprawdzać je tylko w taki sam sposób, w jaki mogliby to zrobić w sklepie stacjonarnym.
  5. Z zastrzeżeniem pkt 6 oraz 8 niniejszego paragrafu, Sprzedawca dokona zwrotu wartoÅ›ci Produktu wraz z kosztami jego dostawy przy użyciu takiego samego sposobu zapÅ‚aty, jakiego użyÅ‚ Konsument, chyba że Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu, wyraźnie zgodzili siÄ™ na inny sposób zwrotu, który nie wiąże siÄ™ dla nich z żadnymi kosztami. Z zastrzeżeniem pkt 7 niniejszego paragrafu, zwrot nastÄ…pi niezwÅ‚ocznie, a najpóźniej w terminie 14 dni od momentu otrzymania przez SprzedawcÄ™ oÅ›wiadczenia o odstÄ…pieniu od Umowy Sprzedaży.
  6. Jeżeli Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu, wybrali sposób dostawy Produktu inny niż najtaÅ„szy zwykÅ‚y sposób dostarczenia oferowany przez Sklep, Sprzedawca nie jest zobowiÄ…zany do zwrotu im, poniesionych przez nich dodatkowych kosztów.
  7. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponowaÅ‚, że sam odbierze Produkt od Konsumenta lub podmiotu, o którym mowa w § 10 Regulaminu, może wstrzymać siÄ™ ze zwrotem pÅ‚atnoÅ›ci otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu, dowodu jej odesÅ‚ania, w zależnoÅ›ci od tego, które zdarzenie nastÄ…pi wczeÅ›niej.
  8. Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu, odstÄ™pujÄ…cy od Umowy Sprzedaży, zgodnie z pkt 1 niniejszego paragrafu, ponoszÄ… jedynie koszty odesÅ‚ania Produktu do Sprzedawcy.
  9. Termin czternastodniowy, w którym Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu, może odstÄ…pić od umowy, liczy siÄ™:
    1. dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Produkt bÄ™dÄ…c zobowiÄ…zany do przeniesienia jego wÅ‚asnoÅ›ci - od dnia, w którym Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu (lub wskazana przez nich osoba trzecia inna niż przewoźnik) objÄ…Å‚ Produkt w posiadanie,
    2. dla umowy, która obejmuje wiele Produktów które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach - od objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, jego partii lub części
    3. dla umowy polegającej na regularnym dostarczaniu Produktu przez czas oznaczony - od objęcia w posiadanie pierwszego z Produktów,
    4. dla pozostałych umów - od dnia zawarcia umowy.
  10. Prawo odstÄ…pienia od umowy zawartej na odlegÅ‚ość nie przysÅ‚uguje Konsumentowi lub podmiotowi, o którym mowa w § 10 Regulaminu, w wypadku Umowy Sprzedaży:
    1. w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
    2. w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
    3. w której przedmiotem Å›wiadczenia sÄ… towary, które po dostarczeniu, ze wzglÄ™du na swój charakter, zostajÄ… nierozÅ‚Ä…cznie poÅ‚Ä…czone z innymi rzeczami,
    4. o świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości,
    5. w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia.
Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży przysługuje zarówno Sprzedawcy, jak i Klientowi, w przypadku niewykonania przez drugą stronę umowy swojego zobowiązania w terminie ściśle określonym.
 
REKLAMACJA PRODUKTU
  1. Reklamacja z tytułu gwarancji.
    1. Wszystkie Produkty oferowane w Sklepie posiadajÄ… gwarancjÄ™ (producenta/sprzedawcy) obowiÄ…zujÄ…cÄ… na terenie Rzeczypospolitej Polskiej,
    2. okres gwarancji dla Produktów wynosi od 2 do 7 lat i jest liczony od dnia dostarczenia Produktu do Klienta,
    3. dokumentem uprawniającym do ochrony gwarancyjnej jest karta gwarancyjna lub dowód zakupu,
    4. dane gwaranta, szczegółowe informacje na temat towarów objętych gwarancją, dane dotyczące okresu trwania i warunków gwarancji, a także uprawnień przysługujących Klientowi z tytułu gwarancji - zawiera karta gwarancyjna dołączona do Produktu lub udostępniona na stronie Sklepu,
    5. gwarancja nie wyÅ‚Ä…cza uprawnieÅ„ Konsumenta oraz podmiotu, o którym mowa w § 10 Regulaminu, z tytuÅ‚u niezgodnoÅ›ci Produktu z UmowÄ… Sprzedaży okreÅ›lonych w ustawie o prawach konsumenta, które przysÅ‚ugujÄ… Konsumentowi oraz podmiotowi, o którym mowa w § 10 z mocy prawa.
  2. Reklamacja.
    1. Podstawa i zakres odpowiedzialnoÅ›ci Sprzedawcy wobec Klienta bÄ™dÄ…cego Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu, z tytuÅ‚u braku zgodnoÅ›ci Produktu z umowÄ…, sÄ… okreÅ›lone w ustawie o prawach konsumenta z dnia z dnia 30 maja 2014 r.,
    2. podstawa i zakres odpowiedzialnoÅ›ci Sprzedawcy wobec Klienta bÄ™dÄ…cego PrzedsiÄ™biorcÄ…, o którym mowa w § 9, z tytuÅ‚u rÄ™kojmi sÄ… okreÅ›lone w ustawie Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.,
    3. Sprzedawca jest odpowiedzialny wobec Klienta bÄ™dÄ…cego Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu, za brak zgodnoÅ›ci Produktu z umowÄ…, istniejÄ…cy w chwili dostarczenia Produktu i ujawniony w ciÄ…gu 2 lat od tej chwili, chyba że termin przydatnoÅ›ci Produktu okreÅ›lony przez SprzedawcÄ™ lub osoby dziaÅ‚ajÄ…ce w jego imieniu jest dÅ‚uższy,
    4. zawiadomienia o braku zgodności Produktu z umową oraz zgłoszenie odpowiedniego żądania można dokonać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@emedic.pl lub pisemnie na adres: ul. Ślęzan 33/l, 41-608 Świętochłowice
    5. w powyższej wiadomości w formie pisemnej lub elektronicznej należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę,
    6. dla oceny nieprawidÅ‚owoÅ›ci i niezgodnoÅ›ci Produktu z umowÄ…, Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu majÄ… obowiÄ…zek udostÄ™pnić Produkt Sprzedawcy, a Sprzedawca zobowiÄ…zany jest do odebrania go na swój koszt,
    7. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu jej otrzymania,
    8. w przypadku reklamacji Klienta bÄ™dÄ…cego Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu – nierozpatrzenie reklamacji w terminie 14 dni od jej zgÅ‚oszenia jest jednoznaczne z jej uwzglÄ™dnieniem,
    9. Klient może żądać w pierwszej kolejności wymiany lub naprawienia Produktu przez Sprzedawcę. Obniżenia ceny oraz odstąpienia od umowy Klient może żądać wyłącznie w określonych w ustawie o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. przypadkach (m.in. w przypadku, gdy niezgodność towaru z umową jest istotna, gdy Sprzedawca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową czy w przypadku, gdy brak zgodności towaru z umową występuje nadal, pomimo że sprzedawca próbował doprowadzić towar do zgodności z umową),
    10. w zwiÄ…zku z uzasadnionÄ… reklamacjÄ… Klienta bÄ™dÄ…cego Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu, Sprzedawca odpowiednio:
  1. pokrywa koszty wymiany oraz ponownego dostarczenia Produktu,
  2. pokrywa koszty naprawy oraz ponownego dostarczenia Produktu,
  3. obniża cenÄ™ Produktu (obniżona cena musi pozostawać w proporcji ceny towaru zgodnego z umowÄ… do towaru niezgodnego z umowÄ…) i zwraca Konsumentowi lub podmiotowi, o którym mowa w § 10 wartość obniżonej ceny najpóźniej w terminie 14 dni od otrzymania uprawnionego oÅ›wiadczenia tego Konsumenta lub podmiotu, o którym mowa w § 10 o obniżeniu ceny,
  4. w przypadku uprawnionego odstÄ…pienia od umowy przez Konsumenta lub podmiot, o którym mowa w § 10 – zwraca im cenÄ™ Produktu najpóźniej w terminie 14 dni od dnia otrzymania zwracanego towaru lub dowodu jego odesÅ‚ania. W razie odstÄ…pienia od umowy, Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 zobowiÄ…zany jest niezwÅ‚ocznie zwrócić towar do Sprzedawcy na koszt Sprzedawcy,
    1. odpowiedź na reklamację jest przekazywana na papierze lub innym trwałym nośniku np. wiadomość mailowa lub SMS.

Przejdź do strony głównej

Newsletter

Newsletter

 

emedic.pl markowy sprzêt medyczny
USTAWIENIA PLIKÓW COOKIES
Są zawsze włączone, ponieważ umożliwiają podstawowe działanie strony. Są to między innymi pliki cookie pozwalające pamiętać użytkownika w ciągu jednej sesji lub, zależnie od wybranych opcji, z sesji na sesję. Ich zadaniem jest umożliwienie działania koszyka i procesu realizacji zamówienia, a także pomoc w rozwiązywaniu problemów z zabezpieczeniami i w przestrzeganiu przepisów.
Pliki cookie funkcjonalne pomagają nam poprawiać efektywność prowadzonych działań marketingowych oraz dostosowywać je do Twoich potrzeb i preferencji np. poprzez zapamiętanie wszelkich wyborów dokonywanych na stronach.
Pliki analityczne cookie pomagają właścicielowi sklepu zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzi w interakcję ze sklepem, poprzez anonimowe zbieranie i raportowanie informacji. Ten rodzaj cookies pozwala nam mierzyć ilość wizyt i zbierać informacje o źródłach ruchu, dzięki czemu możemy poprawić działanie naszej strony.
Pliki cookie reklamowe służą do promowania niektórych usług, artykułów lub wydarzeń. W tym celu możemy wykorzystywać reklamy, które wyświetlają się w innych serwisach internetowych. Celem jest aby wiadomości reklamowe były bardziej trafne oraz dostosowane do Twoich preferencji. Cookies zapobiegają też ponownemu pojawianiu się tych samych reklam. Reklamy te służą wyłącznie do informowania o prowadzonych działaniach naszego sklepu internetowego.
ZATWIERDZAM
Przeglądając naszą stronę internetową bez zmian w swojej przeglądarce, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies. Dzięki temu nasz sklep internetowy może być maksymalnie bezpieczny i wygodny. Dowiedz się więcej o tym, jak używamy plików cookies z Polityki Prywatności
USTAWIENIA
ZGADZAM SIĘ